Newsletter 31/2024: Střípky z logistického trhu a mimořádná nabídka
V čase předvánočním Vám přinášíme několik střípků z logistického světa, tentokrát i v trochu pozitivním duchu. A nabízíme zajímavou příležitost pro importy z Ningba ve smyslu super rychlého námořního servisu, který, jak doufáme, odstartuje nový trend a vy u toho můžete být s námi!
IMPORTY Z DÁLNÉHO VÝCHODU
Jak víte z našich předchozích newsletterů, importy z Dálného Východu, zejména jejich rychlost a celkový tranzitní čas jsou ovlivňovány několika faktory. Námořní přepravy jsou momentálně ve fázi měnících se servisů a nespolehlivých "jízdních řádů" s průměrným zpožděním přes 6 dnů. Připomínáme také další plánované zpomalení lodí za účelem zmírnění dopadů nárůstu daně z uhlíkové stopy. O kolik to nakonec bude reálně dnů uvidíme příští rok, ale pokusíme se to odhadnout dále. Rychlejší vlakové spojení tzv. severní cestou čelí zavedeným sankcím. Rozvíjí se nám tedy nejen tzv. jižní vlaková cesta, ale začínají vznikat i alternativní produkty na moři.
|
SUPER
|
35 dnů Ningbo - Česko / Slovensko
Plánovaný tranzitní čas přitom počítá s dodáním z přístavu v kombinaci vlak/tahač. Při užití přímého tahače je možné tranzitní čas ještě snížit!
Baterie
Cena
Rádi vám spočítáme individuální nabídku, ale při rychlosti prakticky stejné jako u vlakové přepravy (Ningbo - ČR/SR) vás jistě příjemně překvapí!
STÁVKA V INDICKÝCH PŘÍSTAVECH ZAŽEHNÁNA
Vedení šesti předních odborů dělníků v přístavech hrozilo, že od 17. prosince vynutí zastavení prací, aby zajistilo narůstajíci mzdové a důchodové požadavky. Ty si již dříve domluvili s vedením přístavů, chybělo však požehnání vlády a vládních organizací.
Očekává se tak, že odboroví vůdci dnes učiní oficiální prohlášení týkající se stažení oznámení o stávce.
Snad si z výsledků jednání vezmou příklad i odboráři v USA a alespoň se vrátí k jednacímu stolu.
VLAKOVÁ PŘEPRAVA
Ptáte se nás i jak ovlivňuje ruské embargo na některé druhy zboží situaci ve vlakovém spojení severní cestou. Pozitivní zprávou je, že určitý odliv zboží uvolnil místo a zdá se, že to má pozitivní vliv i na většinu tranzitních časů. Jsou samozřejmě výjimky, kdy dochází ke kontrolám sankciovaného zboží nebo zboží s podezřením na obcházení sankcí. Dobrou zprávou je, že při potvrzení není zastaven a obstruován celý vlak, ale pouze uvedený vagon, který veze 2 kontejnery. Snad i díky pečlivému schvalování na základě čínských HS kódů se nám prozatím taková situace vyhýbá a nemůžeme proto komentovat následný průběh zastavení přepravy.
SLOW-STEAMING KONTEJNEROVÝCH LODÍ
Vraťme se krátce i k informaci ohledně dalšího zpomalování, tzv. slow-steamingu kontejnerových lodí. Rejdaři si zkrátka chovají pragmaticky a ekonomicky a při rostoucích nákladech na zelené daně ze skutečné uhlíkové stopy zpomalují a svou stopu, potažmo daň a výdaje tak snižují.
Jak moc zpomalili ukazují následující grafy změny průměrné rychlosti, resp. rychlosti od roku 2012 do dnes.
|
|