Newsletter 31/2024: Střípky z logistického trhu a mimořádná nabídka

Newsletter 31/2024: Střípky z logistického trhu a mimořádná nabídka

V čase předvánočním Vám přinášíme několik střípků z logistického světa, tentokrát i v trochu pozitivním duchu. A nabízíme zajímavou příležitost pro importy z Ningba ve smyslu super rychlého námořního servisu, který, jak doufáme, odstartuje nový trend a vy u toho můžete být s námi!

IMPORTY Z DÁLNÉHO VÝCHODU

Jak víte z našich předchozích newsletterů, importy z Dálného Východu, zejména jejich rychlost a celkový tranzitní čas jsou ovlivňovány několika faktory. Námořní přepravy jsou momentálně ve fázi měnících se servisů a nespolehlivých "jízdních řádů" s průměrným zpožděním přes 6 dnů. Připomínáme také další plánované zpomalení lodí za účelem zmírnění dopadů nárůstu daně z uhlíkové stopy. O kolik to nakonec bude reálně dnů uvidíme příští rok, ale pokusíme se to odhadnout dále. Rychlejší vlakové spojení tzv. severní cestou čelí zavedeným sankcím. Rozvíjí se nám tedy nejen tzv. jižní vlaková cesta, ale začínají vznikat i alternativní produkty na moři. 
 

SUPER
EXPRESNÍ
NÁMOŘNÍ PŘEPRAVA Z NINGBA

Ne, nezdá se vám to. Chystá se nový super expresní námořní servis z Ningba. Máme za to, že je to konečně po čase pozitivní trend a protože rádi přinášíme i dobré zprávy, rozhodli jsme se vás o této příležitosti bez váhání informovat.
 

35 dnů Ningbo - Česko / Slovensko 

Očekávaný tranzitní čas je pouhých 35 dní od odplutí z přístavu Ningbo po doručení v České či Slovenské Republice.
Plánovaný tranzitní čas přitom počítá s dodáním z přístavu v kombinaci vlak/tahač. Při užití přímého tahače je možné tranzitní čas ještě snížit!
 

Baterie

Možnost akceptace zboží s bateriemi (vždy nutné individuálně prověřit).
 

Cena

Rádi vám spočítáme individuální nabídku, ale při rychlosti prakticky stejné jako u vlakové přepravy (Ningbo - ČR/SR) vás jistě příjemně překvapí!
 
Plánované odplutí lodi z Ningba 31/12/2024.
Closing je stanoven na 26/12/2024.
 
Pro další informace nebo konkrétní cenovou nabídku
nás kontaktujte na sales@wakestone.cz.
 
 


STÁVKA V INDICKÝCH
PŘÍSTAVECH ZAŽEHNÁNA

Obavy ze stávky, která měla zasáhnout indické přístavy, jsou u konce. S novou pětiletou odborářskou dohodou, která byla konečně schválena, pominulo narůstající napětí v hlavních indických přístavech.
Vedení šesti předních odborů dělníků v přístavech hrozilo, že od 17. prosince vynutí zastavení prací, aby zajistilo narůstajíci mzdové a důchodové požadavky. Ty si již dříve domluvili s vedením přístavů, chybělo však požehnání vlády a vládních organizací.

Očekává se tak, že odboroví vůdci dnes učiní oficiální prohlášení týkající se stažení oznámení o stávce.

Snad si z výsledků jednání vezmou příklad i odboráři v USA a alespoň se vrátí k jednacímu stolu.
 

VLAKOVÁ PŘEPRAVA

 Ptáte se nás i jak ovlivňuje ruské embargo na některé druhy zboží situaci ve vlakovém spojení severní cestou. Pozitivní zprávou je, že určitý odliv zboží uvolnil místo a zdá se, že to má pozitivní vliv i na většinu tranzitních časů. Jsou samozřejmě výjimky, kdy dochází ke kontrolám sankciovaného zboží nebo zboží s podezřením na obcházení sankcí. Dobrou zprávou je, že při potvrzení není zastaven a obstruován celý vlak, ale pouze uvedený vagon, který veze 2 kontejnery. Snad i díky pečlivému schvalování na základě čínských HS kódů se nám prozatím taková situace vyhýbá a nemůžeme proto komentovat následný průběh zastavení přepravy.

 SLOW-STEAMING KONTEJNEROVÝCH LODÍ

Vraťme se krátce i k informaci ohledně dalšího zpomalování, tzv. slow-steamingu kontejnerových lodí. Rejdaři si zkrátka chovají pragmaticky a ekonomicky a při rostoucích nákladech na zelené daně ze skutečné uhlíkové stopy zpomalují a svou stopu, potažmo daň a výdaje tak snižují.
Jak moc zpomalili ukazují následující grafy změny průměrné rychlosti, resp. rychlosti od roku 2012  do dnes. 

Zdroj: Houlder
Jak vidíme trend je sice jasný, ale opět trochu na pozitivní notu dodejme, že při opětovném zpomalení o maximální hodnotu grafu, tj. cca 0,5 uzlů mezi roky 2012-2013 se bavíme o zpomalení cca 1 km/h. Tedy na trase z Dálného Východu o prodloužení tranzitního času o zhruba 1.5 dne.
Je také nutné dodat, že zpomalování je sice populární metodou a díky efektu snížení kapacity může vytvářet tlak na cenu, ale nemůže trvat do nekonečna. Za prvé snižování celkové kapacity není vždy rentabilní, ale má i své hranice z hlediska dodatečných investic, a't už provozních nebo servisních, kdy pomalá jízda mimo původní plánovaný výkon motoru má vliv na turbodmychadla a nákladnější opravy efektů pomalé jízdy jako například koroze za studena a zanášení kotle výfukových plynů, vstřikovačů a pístních kroužků.

Další články

Newsletter 30/2024: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Konec roku v logistice bývá zpravidla poněkud hektický. Nejinak tomu je letos a berme to jakou dobrou zprávu. Pokud by se nic nedělo, vše si tak nějak plynulo líně ve stagnujícím tempu, bylo by to špatné znamení. A asi by nás to ani nebavilo. Pojďme se tedy podívat, co hýbe dodavatelským řetězcem.

Newsletter 29/2024: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Podzimní čas je pro někoho časem smutným s ohlížením se za teplými dny léta. Ale je také obdobím barevným a pestrým. V obchodě je časem příprav na ukončení roku letošního a vyhlídek na ten další, časem rozpočtování. V dnešním newsletteru se podíváme, jak barevný a pestrý je podzim logistický.

Newsletter 28/2024: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Věříme a pevně doufáme, že jste přečkali poslední dny v pořádku a pokud možno s žádnou nebo alespoň minimální úhonou. A myslíme na ty, kteří teď mají jiné starosti než číst náš newsletter, který by vám sice rád nalil optimismus do žil, ale ani na poli logistiky není vše zalité sluncem. Nicméně štěstí přeje připraveným a pojďme se v krátkosti podívat na to, co nás čeká a nejspíš nemine.

Napište nám

Odesláním formuláře souhlasíte s ochranou osobních údajů.

Zavolejte mě zpět

Zanechte nám Vaše telefonní číslo a my se Vám ozveme zpět.

Odesláním formuláře souhlasíte s ochranou osobních údajů.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.