Newsletter 24/2024: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Newsletter 24/2023: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Prázdninové období je tu! Ale také pokračující kongesce přístavů a ceny jinde než bychom si všichni přáli. Ani plánované uzavírky na železnici v Německu doprovázené stávkami přístavních dělníků na letní pohodě nepřidají. Pojďme se podívat na to, co se právě děje i na to, co nás čeká trochu blíže.

IMPORTY Z ASIE

V předcházejících newsletterech jsme informovali o situaci v námořních importech z Dálného Východu a snažili si přiblížit příčiny nedostatku místa na lodích a v důsledku i rostoucí ceny námořného. Jak to zpravidla bývá, vzniklé problémy v jednom místě přepravního řetězce se nemilosrdně nabalí a objeví se v násobné síle v jakémkoli úzkém místě přepravní sítě.
 
A tak nyní vidíme kongesci v přístavech jako Singapore, Tanjung Pelepas nebo Colombo. To jsou důležité uzlové přístavy, které překládají kontejnery z feedrových lodí (obsluhujících ostatní přístavy v regionu) na velké lodě plující na hlavní trase do Evropy. Aby nedocházelo k akceleraci přetížení těchto klíčových přístavů, rejdaři vynechávají lodění z oněch regionálních přístavů (především v Bangladéši a Indii). Kapacita se tedy výrazně snížila a i v případě úspěšného lodění je nutné počítat se zdržením v překládkových přístavech a připravit se na prodloužené přepravní časy. Letecké sazby z těchto zemí už bohužel na nepříznivou situaci zareagovaly také.  Nicméně kritické množství radíme přepravit raději právě leteckou přepravou a tam, kde to vaše situace umožňuje raději přepravu odložit.
 

 

Počet čekajících TEU na zakotvení v přístavu Singapore

Evropa bohužel s kongescí nezůstává pozadu a lodě začínají nabírat mírná zpoždění i v Hamburku. Pro plánování dodávek zboží je vždy důležitá predikce dalšího vývoje. Náš názor je, že se situace v nejbližším období nezlepší. Bude nutno vzít v úvahu mimo jiné tyto faktory:
 
Němečtí přístavní dělníci pokračují v období stávek. Ta poslední běžela od 9.7. od ranních hodin v Hamburku, následně se přidal přístav Bremerhaven a v době vydání by měla být u konce. Nedávno si zastávkoval i Wilhemshaven. Tyto, často několikadenní výpadky jsou již na kapacitách přístavů znát a s každou další stávkou se problém prohlubuje.
 


MĚSÍČNÍ VÝLUKA NA TRATI Z PŘÍSTAVU HAMBURG: 15.7.- 12.8.2024

Opravy jsou nutné a je skvělé, že se investuje do rozvoje železnice. Bohužel časově se rozsáhlá oprava železničního spojení z a do přístavu Hamburg potkala právě s narůstající kongescí přístavu. I když je domluvena objízdná trasa i časová okna pro průjezdy kontejnerových vlaků, je nutno i u této části přepravy počítat s jistým zpožděním. To se, vzhledem k existenci jediné alternativní tratě, nedá předem predikovat ani ovlivnit.
 
Jak vidíte po úspěšném odlodění z Asie ještě není nutně vyhráno, je potřeba vzít v úvahu celý přepravní řetězec a jeho možná úzká místa. Rádi s vámi budeme předem vaše potřeby konzultovat a nabízet možná řešení (použití alternativních routingů apod.).
 


A NĚJAKÉ DOBRÉ ZPRÁVY?

Máme!
 
Například v pozemních přepravách pro vás máme připravené kapacity pro vaše exporty.
 
Železniční spojení s Dálným Východem funguje a rádi vám nabídneme i Vietnam. Na polských terminálech jsou sice zvýšené celní kontroly, a proto dochází k mírnému zpoždění, i tak se jedná i vzhledem k výše popsané situaci na moři o vhodnou alternativu námořní přepravy.

Další články

Newsletter 31/2024: Střípky z logistického trhu a mimořádná nabídka

V čase předvánočním Vám přinášíme několik střípků z logistického světa, tentokrát i v trochu pozitivním duchu. A nabízíme zajímavou příležitost pro importy z Ningba ve smyslu super rychlého námořního servisu, který, jak doufáme, odstartuje nový trend a vy u toho můžete být s námi!

Newsletter 30/2024: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Konec roku v logistice bývá zpravidla poněkud hektický. Nejinak tomu je letos a berme to jakou dobrou zprávu. Pokud by se nic nedělo, vše si tak nějak plynulo líně ve stagnujícím tempu, bylo by to špatné znamení. A asi by nás to ani nebavilo. Pojďme se tedy podívat, co hýbe dodavatelským řetězcem.

Newsletter 29/2024: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Podzimní čas je pro někoho časem smutným s ohlížením se za teplými dny léta. Ale je také obdobím barevným a pestrým. V obchodě je časem příprav na ukončení roku letošního a vyhlídek na ten další, časem rozpočtování. V dnešním newsletteru se podíváme, jak barevný a pestrý je podzim logistický.

Napište nám

Odesláním formuláře souhlasíte s ochranou osobních údajů.

Zavolejte mě zpět

Zanechte nám Vaše telefonní číslo a my se Vám ozveme zpět.

Odesláním formuláře souhlasíte s ochranou osobních údajů.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.