Newsletter 24/2024: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Newsletter 24/2023: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Prázdninové období je tu! Ale také pokračující kongesce přístavů a ceny jinde než bychom si všichni přáli. Ani plánované uzavírky na železnici v Německu doprovázené stávkami přístavních dělníků na letní pohodě nepřidají. Pojďme se podívat na to, co se právě děje i na to, co nás čeká trochu blíže.

IMPORTY Z ASIE

V předcházejících newsletterech jsme informovali o situaci v námořních importech z Dálného Východu a snažili si přiblížit příčiny nedostatku místa na lodích a v důsledku i rostoucí ceny námořného. Jak to zpravidla bývá, vzniklé problémy v jednom místě přepravního řetězce se nemilosrdně nabalí a objeví se v násobné síle v jakémkoli úzkém místě přepravní sítě.
 
A tak nyní vidíme kongesci v přístavech jako Singapore, Tanjung Pelepas nebo Colombo. To jsou důležité uzlové přístavy, které překládají kontejnery z feedrových lodí (obsluhujících ostatní přístavy v regionu) na velké lodě plující na hlavní trase do Evropy. Aby nedocházelo k akceleraci přetížení těchto klíčových přístavů, rejdaři vynechávají lodění z oněch regionálních přístavů (především v Bangladéši a Indii). Kapacita se tedy výrazně snížila a i v případě úspěšného lodění je nutné počítat se zdržením v překládkových přístavech a připravit se na prodloužené přepravní časy. Letecké sazby z těchto zemí už bohužel na nepříznivou situaci zareagovaly také.  Nicméně kritické množství radíme přepravit raději právě leteckou přepravou a tam, kde to vaše situace umožňuje raději přepravu odložit.
 

 

Počet čekajících TEU na zakotvení v přístavu Singapore

Evropa bohužel s kongescí nezůstává pozadu a lodě začínají nabírat mírná zpoždění i v Hamburku. Pro plánování dodávek zboží je vždy důležitá predikce dalšího vývoje. Náš názor je, že se situace v nejbližším období nezlepší. Bude nutno vzít v úvahu mimo jiné tyto faktory:
 
Němečtí přístavní dělníci pokračují v období stávek. Ta poslední běžela od 9.7. od ranních hodin v Hamburku, následně se přidal přístav Bremerhaven a v době vydání by měla být u konce. Nedávno si zastávkoval i Wilhemshaven. Tyto, často několikadenní výpadky jsou již na kapacitách přístavů znát a s každou další stávkou se problém prohlubuje.
 


MĚSÍČNÍ VÝLUKA NA TRATI Z PŘÍSTAVU HAMBURG: 15.7.- 12.8.2024

Opravy jsou nutné a je skvělé, že se investuje do rozvoje železnice. Bohužel časově se rozsáhlá oprava železničního spojení z a do přístavu Hamburg potkala právě s narůstající kongescí přístavu. I když je domluvena objízdná trasa i časová okna pro průjezdy kontejnerových vlaků, je nutno i u této části přepravy počítat s jistým zpožděním. To se, vzhledem k existenci jediné alternativní tratě, nedá předem predikovat ani ovlivnit.
 
Jak vidíte po úspěšném odlodění z Asie ještě není nutně vyhráno, je potřeba vzít v úvahu celý přepravní řetězec a jeho možná úzká místa. Rádi s vámi budeme předem vaše potřeby konzultovat a nabízet možná řešení (použití alternativních routingů apod.).
 


A NĚJAKÉ DOBRÉ ZPRÁVY?

Máme!
 
Například v pozemních přepravách pro vás máme připravené kapacity pro vaše exporty.
 
Železniční spojení s Dálným Východem funguje a rádi vám nabídneme i Vietnam. Na polských terminálech jsou sice zvýšené celní kontroly, a proto dochází k mírnému zpoždění, i tak se jedná i vzhledem k výše popsané situaci na moři o vhodnou alternativu námořní přepravy.

Další články

Newsletter #26/2024: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Okurková sezóna v logistice? Minulost! Připravte se na změny v letecké, železniční a námořní přepravě. Čeká nás Golden Week v Číně, problémy v Bangladéši a další výzvy. Získejte nejnovější informace o sazbách, kapacitách a možných zpožděních.

Newsletter #25/2024: CBAM - Aktuální informace a novinky

31. červenec je poslední řádný termín podání hlášení CBAM za 2. čtvrtletí roku 2024. Toto hlášení je zároveň poslední, ve kterém je možné použít referenční hodnoty. Pro zprávu za 3. kvartál 2024 je již nutné vykazovat skutečné hodnoty emisí získané od výrobce. Jak se k těmto hodnotám dostat? I to je obsahem dnešního monotematického newsletteru. 

Napište nám

Odesláním formuláře souhlasíte s ochranou osobních údajů.

Zavolejte mě zpět

Zanechte nám Vaše telefonní číslo a my se Vám ozveme zpět.

Odesláním formuláře souhlasíte s ochranou osobních údajů.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.