Newsletter 01/2025: Aktuální situace v mezinárodní přepravě
Jsme vždy mnohem raději, když vás můžeme informovat o radostných a pozitivních událostech a trendech v logistice. Těch bylo v uplynulém roce jako šafránu. Jsme proto nadmíru rádi, že nový rok 2025 a jeho dosavadní průběh nám umožňují psát tento newsletter jako výčet vesměs dobrých zpráv. Přejeme vám, ať se pro vás letošní rok vyvíjí právě v takovém duchu.
ČÍNSKÝ NOVÝ ROK
Naši agenti budou mimo provoz následovně:
Kanceláře:
Sklady:
Šanghaj: - sklad funguje 24/7 celoročně i přes svátky.
Yantian: - sklad bude zavírat 23/1
Xiamen - sklad bude zavírat 25/1
Ningbo - sklad bude zavírat 28/1
NÁMOŘNÍ IMPORT Z ASIE
EXPRESS SERVIS Z NINGBA
Námi avizovaný super-rychlý servis z Ningba odplul dle plánu, a protože nás i vás hodně zajímá, pečlivě jej sledujeme. Jelikož se jedná o zcela nový servis, po této pilotní cestě je další plánovaná až na 28.2.2025.
Jelikož je o místo velký zájem, raději avizujeme odplutí již nyní a pokud budete mít o tento servis zájem prosíme o informaci s dostatečným předstihem, ideálně již začátkem února.
Věřme, že zájem bude trvat a odplutí budou častější a pravidelné, tak jak jste zvyklí u ostatních importů. Budeme vás o tom určitě informovat.
Aktuální poloha lodě:
STÁVKA TERMINÁLŮ VÝCHODNÍHO POBŘEŽÍ USA A SITUACE V LOS ANGELES
I zde je naší milou povinností vás informovat, že i když se to zdálo skoro nemožné, nakonec odbory ILA i provozovatelé terminálů USMX uzavřeli předběžnou dohodu a stávka tak byla zažehnána. Rejdaři ihned odvolali avizované příplatky a situace se uklidnila.
Zprávy z Los Angeles samozřejmě už tak pozitivní nejsou. Nicméně čistě z hlediska námořních přeprav je uklidňující, že přístav leží poměrně daleko od požárů a neměl by být nijak dotčen. Samozřejmě je však v této oblasti nutné počítat s tím, že některé adresy nemusí být dostupné a také kapacity např. rozvozů a svozů mohou být omezeny.
ŽELEZNIČNÍ PŘEPRAVY
Z ASIE
Severní cesta se opět uvolnila pro převoz některého zboží, resp. sankce z ruské strany byly mírně uvolněny. Nadále však platí, že v rámci spolehlivosti prověřujeme dopředu na základě HS kódů, že zboží sankcím nepodléhá a že nebude na území RF zastaveno a zadrženo. Tranzitní čas se drží mezi 30-35 dny.
Možné nakládky a odjezdy před a po CNY s vámi rádi projednáme individuálně, díky variabilitě jistě najdeme vhodné řešení bez zdržení. Co se však nestihne doručit do 20.1. do skladů zřejmě odjede až v 2. polovině února.
U jižní cesty došlo k pozastavení vlaků na trase díky velké nepřízni počasí, která neumožnovala dokování lodí a překlad z vlaku a některé kontejnery tak nabraly zpoždění i 2 týdny. I to se však zlepšilo a podle posledních zpráv jsou kontejnery a vlaky již opět v pohybu.
Nadále je však prozíravé s tímto rizikem počítat a dodávky plánovat s ohledem na možné zdržení.
Z TURECKA
I zde s radostí oznamujeme, že nejenže odjezdy jsou pravidelné, ale hlavně, a především došlo k navýšení limitů vah. Je možné naložit až 25.5 tuny váhy zboží. Tomu se zejména díky hmotnostním limitů v Maďarsku, nemůže silniční přeprava rovnat. Dopravci se brání i 23 tunám zbožím a vlakový servis je tak srovnatelný objemově (45FT kontejnery) a při konkurenčních cenách odveze váhově více.
Rádi vám připravíme konkrétní nabídku na rail@wakestone.cz
LETECKÉ PŘEPRAVY
|
|