Newsletter 01/2025: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Newsletter 01/2025: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Jsme vždy mnohem raději, když vás můžeme informovat o radostných a pozitivních událostech a trendech v logistice. Těch bylo v uplynulém roce jako šafránu. Jsme proto nadmíru rádi, že nový rok 2025 a jeho dosavadní průběh nám umožňují psát tento newsletter jako výčet vesměs dobrých zpráv. Přejeme vám, ať se pro vás letošní rok vyvíjí právě v takovém duchu.

ČÍNSKÝ NOVÝ ROK

Jako každý rok se po rozeběhnutí Evropy zastaví život v Číně díky oslavám Čínského nového roku. Letos připadají svátky oficiálně na 28.1.2025 až 4.2. 2025. Nicméně máme informace, že tak jako zde v období Vánoc, i v Číně některé firmy využijí příležitosti a zavřou provoz již dříve.

Proto při plánování nakládky počínaje dnem 18.1. 2025 raději vždy prověřte, že odesílatel a místo nakládky bude v provozu. Jako obvykle lodě mohou a budou nadále odplouvat v průběhu svátku, byť s omezenou kapacitou, ale zboží musí být v přístavu a celně odbaveno.
 

Naši agenti budou mimo provoz následovně:

Kanceláře:

BDP Hong Kong - 29/1 - 31/1
BDP Taiwan - 25/1 - 2/2
BDP China - 28/1 - 4/2


Sklady:

Šanghaj: - sklad funguje 24/7 celoročně i přes svátky.
Yantian: - sklad bude zavírat 23/1
Xiamen - sklad bude zavírat 25/1
Ningbo - sklad bude zavírat 28/1


NÁMOŘNÍ IMPORT 
Z ASIE

Situace v importní námořní dopravě, jak jsme naznačili v úvodu, je pozitivně stabilní. Tak jako před 2 lety ceny nabraly pro nákup příznivý směr. Zároveň se daří nacházet místo na lodích a importních servisech. Pokud vám tedy výrobce připravil zboží na poslední chvíli před CNY, nemusíte se obávat a zoufat. Za předpokladu, že bude mít továrna otevřeno bude zboží naloženo a za rozumnou cenu zaknihováno na loď.
 
Jedinou kaňkou v tomto směru je import z území Bengálského zálivu, kde je třeba si dát pozor na servis, který se dokáže na překladu v Colombu zaseknout na celý měsíc. Nic, s čím bychom si ale neuměli poradit využitím jiné alternativy.
 
Zároveň jsme vás dříve informovali o měnících se servisech v přípravě na fungování nových rejdařských aliancí a poněkud chaotických doplutích, kdy se střídaly přístavy doručení a jejich naplouvání. I tato situace se stabilizuje a servisy si začínají sedat. Samozřejmě nezrychlují, ale i jejich stabilita dokáže celý řetězec následně v součtu zrychlit.
 
 


EXPRESS SERVIS
Z NINGBA

Námi avizovaný super-rychlý servis z Ningba odplul dle plánu, a protože nás i vás hodně zajímá, pečlivě jej sledujeme. Jelikož se jedná o zcela nový servis, po této pilotní cestě je další plánovaná až na 28.2.2025.

Jelikož je o místo velký zájem, raději avizujeme odplutí již nyní a pokud budete mít o tento servis zájem prosíme o informaci s dostatečným předstihem, ideálně již začátkem února.

Věřme, že zájem bude trvat a odplutí budou častější a pravidelné, tak jak jste zvyklí u ostatních importů. Budeme vás o tom určitě informovat.

Aktuální poloha lodě:

 

STÁVKA TERMINÁLŮ VÝCHODNÍHO POBŘEŽÍ USA A SITUACE V LOS ANGELES

I zde je naší milou povinností vás informovat, že i když se to zdálo skoro nemožné, nakonec odbory ILA i provozovatelé terminálů USMX uzavřeli předběžnou dohodu a stávka tak byla zažehnána. Rejdaři ihned odvolali avizované příplatky a situace se uklidnila.

Zprávy z Los Angeles samozřejmě už tak pozitivní nejsou. Nicméně čistě z hlediska námořních přeprav je uklidňující, že přístav leží poměrně daleko od požárů a neměl by být nijak dotčen. Samozřejmě je však v této oblasti nutné počítat s tím, že některé adresy nemusí být dostupné a také kapacity např. rozvozů a svozů mohou být omezeny.

 

ŽELEZNIČNÍ PŘEPRAVY

Z ASIE

Severní cesta se opět uvolnila pro převoz některého zboží, resp. sankce z ruské strany byly mírně uvolněny. Nadále však platí, že v rámci spolehlivosti prověřujeme dopředu na základě HS kódů, že zboží sankcím nepodléhá a že nebude na území RF zastaveno a zadrženo. Tranzitní čas se drží mezi 30-35 dny.

Možné nakládky a odjezdy před a po CNY s vámi rádi projednáme individuálně, díky variabilitě jistě najdeme vhodné řešení bez zdržení. Co se však nestihne doručit do 20.1. do skladů zřejmě odjede až v 2. polovině února.

U jižní cesty došlo k pozastavení vlaků na trase díky velké nepřízni počasí, která neumožnovala dokování lodí a překlad z vlaku a některé kontejnery tak nabraly zpoždění i 2 týdny. I to se však zlepšilo a podle posledních zpráv jsou kontejnery a vlaky již opět v pohybu.

Nadále je však prozíravé s tímto rizikem počítat a dodávky plánovat s ohledem na možné zdržení.


Z TURECKA

I zde s radostí oznamujeme, že nejenže odjezdy jsou pravidelné, ale hlavně, a především došlo k navýšení limitů vah. Je možné naložit až 25.5 tuny váhy zboží. Tomu se zejména díky hmotnostním limitů v Maďarsku, nemůže silniční přeprava rovnat. Dopravci se brání i 23 tunám zbožím a vlakový servis je tak srovnatelný objemově (45FT kontejnery) a při konkurenčních cenách odveze váhově více.

Rádi vám připravíme konkrétní nabídku na rail@wakestone.cz

 

LETECKÉ PŘEPRAVY

Pro letecký import z Číny platí prakticky stejné konstatování jako u přeprav námořních. Ceny nevystřely nahoru, naopak se drží na rozumné, dalo by se říci na tuto dobu nízké úrovni. Ani zde tedy nutné mít obavy, že zboží, které bylo vyrobeno těsně před CNY a spěchá vám svými náklady na přepravu zkazí začátek nového roku.

Celkově je situace v leteckých přepravách optimistická, jak v importním, tak v exportním směru. Sazby do USA jsou díky odvrácené stávce námořních terminálů také stabilní, není se třeba obávat nedostatku místa z důvodu diverzifikace rizika.A směrem do Číny stále platí nepoměr pohybu zboží v neprospěch exportu a letecká sazba tímto směrem vás může příjemně překvapit.

 

Další články

Newsletter 31/2024: Střípky z logistického trhu a mimořádná nabídka

V čase předvánočním Vám přinášíme několik střípků z logistického světa, tentokrát i v trochu pozitivním duchu. A nabízíme zajímavou příležitost pro importy z Ningba ve smyslu super rychlého námořního servisu, který, jak doufáme, odstartuje nový trend a vy u toho můžete být s námi!

Newsletter 30/2024: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Konec roku v logistice bývá zpravidla poněkud hektický. Nejinak tomu je letos a berme to jakou dobrou zprávu. Pokud by se nic nedělo, vše si tak nějak plynulo líně ve stagnujícím tempu, bylo by to špatné znamení. A asi by nás to ani nebavilo. Pojďme se tedy podívat, co hýbe dodavatelským řetězcem.

Newsletter 29/2024: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Podzimní čas je pro někoho časem smutným s ohlížením se za teplými dny léta. Ale je také obdobím barevným a pestrým. V obchodě je časem příprav na ukončení roku letošního a vyhlídek na ten další, časem rozpočtování. V dnešním newsletteru se podíváme, jak barevný a pestrý je podzim logistický.

Napište nám

Odesláním formuláře souhlasíte s ochranou osobních údajů.

Zavolejte mě zpět

Zanechte nám Vaše telefonní číslo a my se Vám ozveme zpět.

Odesláním formuláře souhlasíte s ochranou osobních údajů.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.