Newsletter 09/2023: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Newsletter 09/2023: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Letecké přepravy

Pro ty, kdo používají leteckou přepravu, případně o ní pro některé zásilky uvažují, je stávající letní sezóna obdobím sazebních žní. Ceny jsou nízké jako už dlouho nebyly. Toto platí pro většinu exportních spojů, kde vám spočítáme cenu na míru pro každou zásilku. Totéž lze říct o importních přepravách z hlavních leteckých uzlů (např. Shanghai, Shenzen, Taipei, Seoul, ale i třeba Mexico City nebo Chicago).  A především pro nebezpečné zboží je letecká flexibilnější, protože přeprava nebezpečného zboží je ve sběrných námořních kontejnerech komplikovaná (každý sběrný kontejner smí obsahovat pouze povolené kombinace a množství zboží nebezpečného charakteru).
 
Poptávejte: air@wakestone.cz
 

Železniční přepravy z Číny

Situace na železnici je stabilní a nezaznamenali jsme žádné problémy, které by servis významně narušovaly. I přes probíhající restrukturalizaci hraničního přechodu Alashankou jezdí vlaky do Malaszewic s tranzitními časy okolo 14 dní. U specializovaného zboží jako je např. zboží se zabudovanými bateriemi už to trochu drhne, podmínky jsou v posledních týdnech přísnější. Důvodem jsou aktuální letní měsíce, vysoké teploty a striktní celní inspekce, díky kterým hrozí pozastavení celého sběrného kontejneru kvůli nařízeným kontrolám.
 
Více ví: rail@wakestone.cz
 
Kusové přepravy z Číny. Pomůžeme Vám rozhodnout se.
A jak s předcházející informací naložit v konkrétním případě u importů z Číny? Jaký je přibližně rozdíl mezi leteckou, námořní a železniční přepravou?
Abychom v tom udělali trochu pořádek srovnali jsme ceny z terminálu na terminál u těchto tyto třech druhů přepravy pro typickou zásilku o objemu 2 cbm a hmotnosti 500 kg.
 
 
Pro konkrétní zásilku vám spočítáme konkrétní cenu včetně poplatků na terminálu v Praze a doručení do domu pro všechny alternativy.
 
Informujte se: sales@wakestone.cz
 

Námorní přepravy

Intermodální spojení mezi ČR a severoevropskými přístavy (Hamburg, Bremerhaven, Rotterdam, Antverpy) čeká v říjnu zatěžkávací zkouška. Hlavní (a z hlediska kapacity v podstatě jediný) železniční koridor bude mezi Bad Schandau a Děčínem v druhé polovině října zcela uzavřen na dlouhých 10 dní. Bude to mít pro spojení ČR s přístavy na severu podobný dopad (v neporovnatelně menším měřítku) jako bylo ucpání Suezského průplavu lodí Ever Given v březnu 2021. Náhradní trasy sice existují, ale nemají srovnatelnou kapacitu, rychlost a levnější také nejsou. Tento fakt bude potřeba brát v úvahu při plánování výroby a celého přepravního řetězce. Budeme vás individuálně a průběžně informovat o možnostech, jak z té šlamastyky vyjít s co možná nejzdravější kůží. Případně nás kontaktujte pro více informací.
 
 

Ever Given – kdo je viník?

A když už jsme zmínili uvíznutí lodi Ever Given v Suezu v roce 2021 – až nyní zveřejnil Panamský lodní rejstřík, kde je loď registrována, výsledky šetření havárie. Na základě komentáře na portálu Splash 24/7 volně shrnujeme takto:
Při incidentu došlo k celému řetězci chyb. Pod nesprávné vyhodnocení povětrnostních podmínek se podepsali všichni – jak Řízení dopravy v průplavu, tak kapitán lodi a zejména lodivodi neboli piloti*), kteří loď průplavem provedli.
V čase proplutí foukal v Suezu silný nárazový vítr a byla snížená viditelnost. Za takovýchto podmínek je obvyklé požádat o pomoc remorkéry, které se uvážou na příď a záď lodi a svou silou a obratností dokáží tak velkou loď ovládat lépe než vlastní motory a kormidlo lodi. Takto velké lodě (kapacita 20 124 TEU, délka 400m) v pomalých rychlostech vzhledem k celkové váze, délce a setrvačnosti těžkopádně manévrují a velmi pomalu reagují na řídící pokyny z můstku. Ovšem použití remorkérů stojí nemalé peníze navíc…**)
Podle záznamů jela loď průplavem rychleji než je povoleno, piloti se na můstku hádali, nepožádali kapitána o součinnost – koneckonců situaci nepomohla ani jazyková bariéra mezi kapitánem lodi a oběma piloty mluvícími arabsky. Vnější podmínky (nárazy větru, špatná viditelnost) a chaotické řízení lodi (prudké zrychlování a kormidlování) měly přímý vliv na ztrátu manévrovatelnosti lodi a jejímu uváznutí na mělčině.
 
Učebnicový případ institutu (případu) Společné havárie - General Average: nikdo za nic nemůže, ale vyproštění zaplatí majitel zboží. Těch, kteří měli přepravu pojištěnu „all risk“ se dodatečné náklady (podíl na nákladech na vyproštění lodi) netýkají. Naše pojištění, které vám na vyžádání zajistíme takové výlohy pokrývá.
 
*) průjezd lodí průplavy, nebo navedení lodi do přístavu řekou (např.po Labi do Hamburgu) i přistávací manévry řídí na lodi piloti (přístavní kapitáni), kteří perfektně znají místní poměry – proudy, zanesení dna, orientaci na malém prostoru apod. – lépe než kapitán lodi, který je na můstku pochopitelně přítomen a je k případné dispozici pilotům, protože on zase lépe zná možnosti lodi samotné.
 
**) K práci remorkérů viz tato dvě krátká videa:
 
Přečtěte si plnou verzi newsletteru zde.

Další články

Newsletter 31/2024: Střípky z logistického trhu a mimořádná nabídka

V čase předvánočním Vám přinášíme několik střípků z logistického světa, tentokrát i v trochu pozitivním duchu. A nabízíme zajímavou příležitost pro importy z Ningba ve smyslu super rychlého námořního servisu, který, jak doufáme, odstartuje nový trend a vy u toho můžete být s námi!

Newsletter 30/2024: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Konec roku v logistice bývá zpravidla poněkud hektický. Nejinak tomu je letos a berme to jakou dobrou zprávu. Pokud by se nic nedělo, vše si tak nějak plynulo líně ve stagnujícím tempu, bylo by to špatné znamení. A asi by nás to ani nebavilo. Pojďme se tedy podívat, co hýbe dodavatelským řetězcem.

Newsletter 29/2024: Aktuální situace v mezinárodní přepravě

Podzimní čas je pro někoho časem smutným s ohlížením se za teplými dny léta. Ale je také obdobím barevným a pestrým. V obchodě je časem příprav na ukončení roku letošního a vyhlídek na ten další, časem rozpočtování. V dnešním newsletteru se podíváme, jak barevný a pestrý je podzim logistický.

Napište nám

Odesláním formuláře souhlasíte s ochranou osobních údajů.

Zavolejte mě zpět

Zanechte nám Vaše telefonní číslo a my se Vám ozveme zpět.

Odesláním formuláře souhlasíte s ochranou osobních údajů.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.